onsdag 20 mars 2013

Estniska nätter. Karuseller och paljetter.

IMG_3956
IMG_3957
IMG_3943IMG_3945IMG_3664
IMG_3788IMG_3811IMG_3935
IMG_3949IMG_3926
IMG_3940IMG_3952

Hej hej. Jag lever. Dock har Bob - min vackra trotjänare till dator - hastigt avlidit för ett par veckor sedan. Eller hastigt och hastigt, vissa skulle nog anse att det var mer väntat än oväntat. Bob har varit trött under en lång lång tid. Men det har ändå tagit mig hårt. I samma veva fick jag dessutom jobbig information och därefter blev jag sängliggandes i en svindryg feberfrossig influensa. Ja, turen har inte varit på min sida på sista tiden. Men ändå. Sista månaden har varit fin på många sätt. Estniska nätter. Karuseller och paljetter. Oui oui. Det har varit många långa trevliga mörka nätter i Tallinn denna vinter. Några väl utvalda bilder ovan. Röda Kejsaren. LEVIKAS. Dans till ryska band på Kodu. Tops. Världens bästa Lejonkulan. NoKu. Idas och min ryssfödelsedagsfest. Och så Godard-bio på finast biografen i Tallinn - Söprus. Till påsk kommer jag på Sverige-besök. Tar båten (!!) över och stannar mer än en vecka. Sedan återvänder jag till Tallinn och då hoppas jag det är vår och slut på 15 minusgrader och isgator. Tallinn, kan du lova mig det? Annars, köp Vagabond, Tallinn är med i senaste numret och omnämns som nya matmetropolen. Om det är sant, vet jag inte. Men flera av ställena som omnämns i artikeln är mina favoritställen. Och vissa ställen står fortfarande på min lista att besöka. Kanske i helgen. Eller senare i vår. Vem vet. Planerna för våren är stora och många. Alla fall. Ett livstecken kom här. So long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar