tisdag 26 mars 2013

En helt vanlig helg.

Untitled
Fredag. Jag skulle egentligen inte göra något alls. Men en inbjudan till födelsedags-mojitos för en estnisk tjej ändrade på det. Hemmagjorda Mojitos och vin och ost och kex och häng.
UntitledUntitled
Ispromenad runt hos mig på lördag eftermiddag.
Untitled
Lördag kväll mötte jag upp Ida på F-Hoone i Kalamaja. Älskar F-Hoone. Åt en ljuvlig ostpasta och en ännu ljuvligare crème brulée till efterrätt. Vi drack vin efter vinglas. Vad kunde vi göra annars när servitören var så söt och trevlig och frågade varje gång han kom förbi; are you happy? Yes, Yes. Och så beställde vi in mer vin. Därefter kom en berusande Klara förbi och det blev ännu mera vin.
Untitled
Klara tog med sig Kalamajas alla affischer hem under armen.
Untitled
Vi svängde förbi en snabbis på Lejonkulan.
Untitled
Världens bästa ställe. En vacker dag ska jag ha Lejonmålningar på mina väggar.
Untitled
Det blev en skön söndagsmorgon i sängen. På mitt loft. Lyssnade till fågelkvitter och njöt av solens strålar.
Untitled
Sedan blev det fika och solskenspromenad genom staden med Ida. Här i det genuina Rottermanni.
Untitled
Det mindre genuina Rottermanni.
Untitled
Och så blev det shopping a la Breakfeast at Tiffany's på Kaubamaja. Vi provade hattar och klämde och kände på massa kläder vi ville och inte ville ha. Söndagen avslutades på McDoo. Så himla genuint avslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar