onsdag 6 mars 2013

Mera retrokärlek.

IMG_3859IMG_3854

I Tallinns vackra gamla stadsdel finns det ett flertal bra vintage/retro-butiker. Kruxet är att om en inte vet att de finns där. Eller om en inte är uppmärksam. Så är risken stor att de promeneras förbi. De finns ofta på andra våningen. Ibland måste en ringa på klockan för att komma in. Idag hittade jag en till sådan. På Pikk. En gata jag promenerar fram ofta. Natt som dag. Jag har dock inte sett skylten. Foxy Vintage. En liten undangömd pärla med svartvita foton på väggarna och röda draperier. Jag hittade den här glittriga paljettvästen. Och föll som en fura. 10 euro. Ett kap. En lätt viftning med en 20-eurosedel senare. Var den min. Och i den lilla bruna papperspåsen lade kvinnan i kassan ner två chokladgodisar. De ger en godis. När en handlar. Bara det. Det där lilla extra. Liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar