måndag 23 juli 2012

Bonjour tristesse!

Hej vänner och bekanta, medames et messieurs, gamla och nya ansikten,



Gamla bloggen dog och den här uppstod med det. En blomstrande nystart kanske?! Jag kunde inte helt lägga ifrån mig tankarna på en helt egen fransk bloggoas. Bloggen är 2000-talets dagbok. Bloggen är 2000-talets fotoalbum. Det bara är så. Tanken var dock att jag skulle skaffa en egen domän och den skulle heta bonjour tristesse. Men snålheten tog över. Och det fick helt enkelt bli en gammal hederlig blogspot. Igen. Dessvärre var mitt eminenta bloggnamn upptaget här och efter mycket om och flera men och en del irritation, så fick det bli: 


Men bloggens titel i övrigt får ändå heta bonjour tristesseDet betyder inte att jag ska blogga om trista saker. Snarare tvärtom. Bloggen får bli ett forum för fina stunder i livet. Och fina saker. Drömmar. Sådärbra fotografier på allt och inget. Och så tycker jag bonjour tristesse har en fin klang, helt enkelt. Dessutom, såklart, är det titeln på vad som blev Francoise Sagans brakdebut-roman på 50-talet. Och som jag för tillfället försöker läsa. På franska. Dumheter jag gör de dagar jag är helt övertygad om att jag är flytande perfekt i det franska språket.

Så. För alla frankofiler och europa-romantiserare som moi, välkomna. Ni andra, ni är också välkomna. Nu kör vi. Nystart. Snart är det höst. Jippi.

Puss.

Kristin.

DSC_0191

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar