onsdag 25 juli 2012

Ett tips!

Jag läser inte överdrivet många bloggar. Jag har några få som jag gillar. Vissa för att de har så bra tankar och skriver så bra. Andra mest för att de har så fina kläder och saker och knäpper fina kort. Men så hittade jag en "ny" på Elle.se. En oupptäckt fransk pärla till blogg: Ida Pyk. Hon bor i Paris. I en liten lägenhet med pelargoner  i fönstret och skriver så himla fint och ärligt om mina drömmars stad och dess människor, att jag nästan skiter i allt här hemma och flyttar dit på en gång. Hon klagar på Frankrike och Paris i ena stunden, och i andra stunden ligger hon under träden i en park och tycker att hon är lyckligast i världen. Typ så. Och så är det ju. För Frankrike är inte ett perfekt land. Det är inte många länder som är. Snarare inget land är perfekt. Det brister alltid någonstans. Men. Sverige är dock i princip perfekt. Så perfekt att det blir tråkigt till slut. Det är väl kanske därför jag alltid kommer drömma mig bort till andra platser på jordklotet. Som är mindre perfekta. Men som ändå har den där charmen som gör att man är den lyckligaste människan på jorden.


Etiketten "Paris (om staden där jag bor och så många vill åka på romantisk week-end)" är en fröjd för mina suktande och längtande Parisögon. Hon ackompanjerar allt med parisiska vardagsbilder. Så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar