tisdag 31 juli 2012

Inspiration: hår!

Nu, är jag sjukt sugen på att bli lite långhårig. Under de senaste fem-sex åren har jag hunnit med att vara långhårig, korthårig, och mellanlånghårig. Jag har varit allt från vitblond, gyllenblond och mellanblond, till chokladbrun, becksvart (ja faktiskt) och den stora överraskningen förra våren; knallröd! Nu har jag insett att det bara är fruktansvärt jobbigt att färga håret konstant, som jag måste göra om jag ska vara mörkhårig. Jag ska nu vara för evigt blond (å ja, säger jag nu ja). Och inför hösten ska jag nu därför vara blond och spara ut håret så att jag så småningom kan få en frisyr à la France Gall (bild) på den tiden det begav sig. Risken finns att jag kommer se mer ut som min mor à la 15 år, än som France Gall. Men det får jag ta. Det här är mitt hår-mål. Snyggt, enkelt och förhoppningsvis sjukt fint även till kolsvarta Chanel-brillor. Sen har jag redan tittat ut en senapsgul fin tröja och tillsammans med ett par röda läppar, mitt nya hår, så ska det bli min höst-look på min, förhoppningsvis, nya arbetsplats. Om jag får någon. Tills dess, dream on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar