onsdag 25 juli 2012

Hattväder!

IMG_1220

Idag var det sådär varmt så det kändes som att vara utomlands. Sverige förvandlades för en dag till sydeuropa. Nästan så varmt som det var på Mallorca för ett par veckor sedan. Jag hade glömt bort den känslan. Känslan när det är så varmt att det är otroligt behagligt att bara hänga i skuggan på ett café och dricka en kall italiensk hallonsoda, utan att frysa, eller behöva ha en tröja med sig ifall OM. Långklänningen svävade lätt runt smalbenen när jag hasade mig fram på stadens gator. Och franska sommarhatten satt på mitt huvud. Det var helt perfekt hattväder idag. Helt perfekt. Jag tillbringade eftermiddagen med Johanna och Sofia på stan. Fika och shopping och sånt som vi gör. Just ja, i måndags klippte jag luggen på mig själv. Jag tänkte att om Patti Smith kunde klippa sig själv så kan väl jag. Och så tog jag kökssaxen och kapade den. Rakt av. Jag vet mycket väl att jag inte är någon sann konstnär a la Patti. Men det får duga tills jag besöker en frisör igen. Ni kan beskåda resultatet på bilden ovanför. Det är dessutom så himla mycket finare att bära hatt när man har lugg. Nu ska jag krypa till kojs och drömma vackra drömmar. Inatt drömde jag att Johanna och jag åkte till Marseille på semester och det första vi gjorde var att uppsöka det azurblå havet. Såna drömmar är så vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar