söndag 16 september 2012

Framtidsplaner, drömmar och mål.

Tidigare i somras besökte jag en studie- och yrkesvägledare på stan. Det var ett bra och roligt möte som förhöjde både min självkänsla och mitt självförtroende. Under en timme talade vi om min bakgrund, mina studier och min framtid. Vi talade om drömmar och mål vad gäller utbildning/arbete. Jag fick frågan "har du planer för framtiden?" varpå jag svarade "nej, men det finns idéer." Därefter fick jag skriva ned tre av dessa idéer. Dessa var:

- läsa master i kulturgeografi/forska.
- bo och arbeta utomlands.
- arbeta inom ett företag/organisation i en internationell miljö.

Det är fint att få skriva ned drömmar och mål på ett papper. Det är ännu finare att få bocka av någon av dessa. Som jag får göra nu, snart. Bo och arbeta utomlands. Nu är flygbiljett bokat. Den 1 oktober lyfter jag från Arlanda och efter en resa på hela 55 minuter landar jag i mitt nya hemland. Estland. Tallinn. Jag är pirrig, förväntansfull och skräckslagen. Som livet ska vara med andra ord.

1 kommentar:

  1. Listor är sjukt bra - så man kan blicka tillbaka och säga check, been there, done that och stolt sträcka på ryggen och känna att "Ja, jag vågade!". Sjukt modig är du min fina :)

    SvaraRadera