tisdag 25 september 2012

Packa, flytta, städa, packa, flytta.

Mitt liv just nu. I helgen tömde vi min fina lägenhet på Berghult Road. Kanske aldrig mer kommer bo där? Fem fina år har vi haft. Men jag känner att vår kärlek har försvunnit. Jag har tröttnat och vill nog, om jag kommer tillbaka till Örebro, ha en annan lägenhet. Just nu bor jag hos min mor på Ängen bakom Tullis. Jag håller på att flyttstäda min gamla lägenhet, samtidigt som jag måste packa inför flytten. På måndag. Hursom, här kommer lite bilder tagna av min iPhone från den senaste tiden. Eftersom jag inte har förnyat mitt Flickr-konto så får jag ursäkta kvaliten på bilderna, samt hur designen på bloggen ser ut. Den får jag ändra någon regnig dag när jag sitter ensam i Tallinn och tittar ut över takåsarna. Just ja, jag har klippt mig och skaffat en frisyr också. Efter elva månader sen sist jag satt i en frisörstol. Det var med andra ord dags. Bild kommer längst ner i inlägget. Om ni vill se och inte har instagram och redan sett det.
Valters ett-årsdag i början på september. 
Elefanter i Tybble.
En stycken mockaish-espresso grande från espresso house togs med på promenad med Cissy.
 Denna bild togs efter att jag haft en telefonintervju om jobbet i Tallinn och jag var så sjukt jäkla nervös innan.
 Vi flyttade en fredag åt min kusin, som flyttade till Sörbyängen.
 I vår familj, innebär flytt pizza och öl/vin. Så även denna gång.
 En kväll när jag packade mitt liv i lådor och tömde kylskåpet på en guldklimp.
Och när jag åt frukost och "packade" samtidigt som jag tittade och njöt av Doctor Zjivagoooo.
 Fin flytthjälp en dag.
 I lördags då. Stora flyttdagen. Och efter flytt kommer mat... och röpanget.
 Flyttstädning med stil.
 Minnet av en svunnen tid. Kristallishlampan.
Gårdagen, när jag tog en paus i städningen och cyklade till Almby. Drack kaffe på en parkbänk och lekte med Valter i höstsolen.
Och voila, frisyren. Inte så märkvärdigt. En klassisk page. Som jag gillar.

Nu ska jag äta matlåda. Tonfiskgratäng och en morot till efterrätt. Sen ska jag möta upp far i min lägenhet. Han ska tvätta fönster och jag tänkte dammsuga och putsa golvlister och annat skoj.

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar