torsdag 20 september 2012

Last summer.

UntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitled
DSC_0345DSC_0337DSC_0329DSC_0301DSC_0296DSC_0271DSC_0127DSC_0083DSC_0032DSC_0017DSC_0001 - Kopia
UntitledDSC_0152DSC_0159 Svartvita minnen från en svunnen fransk tid. En vacker sommar. En sommar som doftade äventyr och franskt billigt röpang. Människor jag en gång kände. Blommigt kjoltyg och huvudbonader. Hattar. Les chapeaux. Fniss och franska skratt. Karibisk punsch. Vackra franska män. En nybakad baguette under min arm. Och min gröna cykel som tog mig framåt genom staden i sakta mak. Så himla fint så jag nästan dör lite när jag tänker på det. Så värt.

Mitt FlickrPro account har gått ut. Jag får se om jag förnyar det innan jag åker till Tallinn, eller om jag är snål och kör på gratisversionen och inte laddar upp så mycket bilder. Vi får se. Alla fall. Kameran ska med till Estland, såklart. Och jag hoppas kunna uppdatera den här bloggen med lite kvalitativa inlägg på den tallinska arkitekturen, människor, hundar, vinglas och så vidare. Mindre än två veckor kvar nu och jag är sjukt nervös och lycklig på samma gång. Det mesta av mitt liv har packats ner i lådor och möbler har sålts. Kvar finns en bäddmadrass på ett dammigt golv där jag spenderar mina kvällar och nätter. Känns lite lagom bohemskt att sova på golvet. Har två ljusstakar med stearinljus som spär på den känslan ytterligare och gör så att jag för första gången på länge faktiskt trivs himla bra i min lägenhet. Allt som behövdes var att göra sig av med lite IKEA-möbler. Hursom, nu måste jag bara hitta en lägenhet i Tallinn, klippa mig och skaffa en frisyr, fixa papper och pengar och så måste jag leka en massa med Valter. Sen kan jag flytta härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar