måndag 3 september 2012

Post-examen.

DSC01275
Foto: Lisa Johansson

Det är typ tre hela månader sen. Examen alltså. När vi skålade i champagne och dansade till Euphoria och firade att C-uppsatserna var klara, Cissi var hemma från USA-studierna, och vi hade avklarat tre år på Örebro Universitet. Tre år. Från halvdanna studieresultat och flum på MKV, till seriösa studier i Kulturgeografi. Med en orgie i VG-tentor och uppsatser. Fint betyg och omdöme på le C-uppsats. En kandidatexamen i min hand. Merci. Jag måste få skryta. För jag är faktiskt jäkligt nöjd med mig själv och hur jag utvecklats, vuxit och blivit mer medveten om vem jag är, vad jag kan och vad jag vill. För tre år sen var jag bara ett barn som lekte med livet och inte visste vad hon ville. Det var fint det med. Men jag föredrar nu.

2 kommentarer:

  1. Du SKA vara sp jävla nöjd också💜💙❤

    SvaraRadera
  2. Åh, jag saknar min lght och universitetslivet en gnutta nu..
    Men ABSOLUT Krille, du ska va så himla nöjd! Inte många som klarar av tre hela år OCH som får VG på sista slutprövningen!
    OCH blir nominerad av lärare för bästa uppsats?! Hallå!? SUPERNÖJD och STOLT måste du vara, för det är jag som vän till dig :)
    Bisous cherie

    SvaraRadera