torsdag 1 november 2012

1 oktober - 1 november.

Nu har jag varit här exakt en månad. På den månaden har det gått från jättefin höst, till jättekall vinter. Jag har börjat finna ett hem i denna stad. Jag går inte längre lika vilse. Jag har börjat lära känna massa nya fantastiska människor. Jag har fått en vardag. Jag vet att ordet vardag låter fruktansvärt tråkigt. Men jag gillar det. Dessutom tycker jag vardagen är givande och trevlig för jag ofta är omringad av sympatiska människor. Arbetskollegor som förgyller dagarna. Flaskor vin som förtärs vid köksbordet. Fredagars after work och lördagars spontana barhäng. Det faktum att jag inte bor ensam gör vardagen ännu mindre tråkig. Man gör alltid något även när man inte gör något. Du behöver aldrig laga mat/äta mat/diska själv. Och vill jag verkligen gärna vara ensam (som jag ibland måste) då är det bara att gå in på mitt rum och stänga dörren om mig.

Så. Firar härmed en månads jubileum. Tallinn och jag. Du och jag Tallinn. Smekmånaden är över, men kärleken, den består. Även om du är ful och smutsig ibland, ofta, så är du ändå vacker som en pärla. En smutsig pärla. Hur jag ska fira? Med att jobba 15-23. Kanske jag köper mig en chokladkaka att knapra på?!

IMG_2332
IMG_2396IMG_2409IMG_2412IMG_2203IMG_2210IMG_2230IMG_2238IMG_2331IMG_2313IMG_2311

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar