fredag 10 maj 2013

En ledig dag mitt i veckan

Untitled
I går var det LEDIG DAG. Kristi Himmelsfärds ju. Och vädret var bättre än bäst. Nästan högsommarvärme och nästan lite för varmt. Jag vaknade tidigt och hängde i mitt fönster på loftet och drack kaffe i evigheters evigheter.
Untitled
Kikade ut över trähuskåkar och trädgårdar och grannar som hängde tvätt och så.
Untitled
När solen kom fram på baksidan ännu mer så öppnade jag upp mitt fönster så det blir en minibalkong och så satt jag och läste och tog det lugnt.
Untitled
Vid lunch mötte jag upp Ida och Johan för picknick (för picknick är ju underbart) på Linnahall med denna magiska utsikt över Balthavet.
Untitled

Linnahall är en gammal sovjetisk konsertarena, bland annat. Den används dock inte längre. Förutom för folk att hänga på och så, vilket är perfekt häng-ställe.
Untitled
Vi picknickade och njöt av solen, värmen och utsikten.
Untitled

Jag var frenchy sailor chic. Efter ett par timmar drog vi oss vidare till Patarei - det gamla fängelset. Där spenderade vi ett par timmar. Men det kommer en annan dag för jag använde enbart Jane (systemkameran) där. Men, det var en annorlunda upplevelse.
Untitled
När klockan slog kväll mötte jag upp några kollegor hemma hos jobbets nyaste sjärnskott - Gabriel. Han bodde i en underbar (enligt mig) gammal fancysunkig lägenhet mitt i stan. Vi drack lite vin och åt massa ost och kex han inhandlat.
Untitled
Bland annat en sjukt god Bleu d'Auvergne, som typ var den första mögelosten jag åt eftersom jag bodde i Auvergne när jag var 20 (evigheters evigheter sedan). Vi hängde där och löste världsproblem och sånt tills klockan slog så pass mycket att sista bussarna hem började gå. Vi klädde på oss och gick ut i mörka ljumna kvällen och gator som luktade varm asfalt, storstad och sommar. Bästa doften, typ. Det var min lediga dag. En bra dag. Det borde vara minst en ledig dag mitt i veckan jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar