lördag 18 maj 2013

HEJ HELG.

DSC_0030 (2)
Hej helg. Igår var det toppenväder och Ida och jag promenerade från jobbet till stan. Köpte glass och satt på en parkbänk i skuggan med lite kollegor. Vi hittade en stycken Klara som slutat sitt jobb och hon var, precis som vi, lite sugen på mat och lite vin. Vi gick till Kohvik Komeets solterass och hade den här fina utsikten över Nevski-katedralen.
DSC_0016 (2)
Vi beställde in vin. Rött, vitt, rosé. Dock var det här stället rätt dyrt och vi är på sparbudget och beställde därför in varsin förrätt iform av bruschettas och georgiskt bröd. Efter 40 minuter kommer de dock och säger att det georgiska brödet är slut och jag valde bruschettas också, med betoning på vegetariska och sa "NO meat!" och servitören log och sa "yes, no meat!" Efter ytterligare en lång väntan så kom maten in. Såklart var det även djur på mina bruschettas. Och så fick jag vänta en liten stund till. Det är inte alltid lätt att vara vegetarian i Estland. Men jag trivs med att vara det.
DSC_0027 (2)
Den här fågeln hade haffat bästa utsiktsplatsen.
DSC_0032 (2)
Vi blev nöjda till slut för maten var trots väntan väldigt god och vi drack upp vinet och satt och pratade ikapp allt som hänt sen vi sågs sist och så. Tills vi frös och vi ville hem. Och vi var rätt nöjda för vi behövde inte betala något för maten, så det blev en billig kväll. Och det gillar vi. Ikväll är det presommar-fest ute hos Matilda. Och Eurovision. Helg, underbara helg. Och visst är det dessutom helt fantastiskt att det är ljust ute så länge och man vill aldrig att vintern ska komma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar