söndag 5 maj 2013

Nya lärdomar

I helgen har jag lärt mig:

- att när det är typ 15 grader och sol en lördag i maj tvättar estniska män bilen på gatan iklädda ENDAST speedos. Okej. En estnisk man, men det var tillräckligt för att få mig att fnizza.

- att ester inte är roliga. Särskilt inte att festa med.

- att Laagri ligger 30 minuter med buss från Tallinn och är så jäkla genuint myssovjetiskt det kan bli.

- att alkoholfri öl är svårt att beställa i Estland. De vet helt enkelt inte vad alkoholfritt är.

- att aldrig mer sätta min fot på Nimetas - baren utan namn. Läskigt ställe. Och då var jag där i fem minuter.

- att estniska kvinnor är duktiga på att gå i svinhöga smala heels utan att ramla. Men det är ingen vacker syn. Och ibland behöver de en robust man att stödja sig på.

- att Tallinn är ljuvligt vackert när solen ler mot en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar