onsdag 1 maj 2013

Toppen på Tuppen

UntitledUntitledUntitled
Första maj och jag och Susanna bestämde oss för att, trots det magra bankkontot så här innan lön, unna oss en utelunch. Vi gick till Kolm Sibulet borta hos mig, men där var det kört om en inte bokat bord innan. Det säger väl sitt - hur BRA det stället är. Så vi traskade tillbaka Telliskivi-gatan fram mot Kalamaja. Inte mig emot, den gatan är en hotspot och du finner alltid det du vill finna där. Vi tog oss en svängom på Kukeke, där fanns det ett bord till oss. Kukeke (Tuppen) har jag varit på en gång tidigare och det är ett ställe fullt av tuppar. Överallt. Crazy kukeke place. Men det är fint. Vi åt en helt ok soppa. Jag lyxade till det med en smarrig uzbekistansk morotspaj vid sidan av också. Och så satt vi där. Snyltade wifi och så. Därefter hoppade vi på spårvagnen till Viru Keskus. För ett besök på caféet på bokhandeln. Drack espresso och åt nyttiga raw chokladbollar. Därefter skiljdes vi åt och jag gick genom gamla stan till Foxy Vintage där jag kände och klämde och suckade över diverse finheter. Tomhänt promenerade jag dock vidare i solskenet, genom gamla stan, längs med norra alléen, mot Kalamaja och sen hem. Det var första maj 2013 det. Och en lugn och skön ledig dag. Nu är det två arbetsdagar kvar till helg. Inte för att jag räknar, men jo. Det gör jag. För helg är fint ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar