söndag 5 maj 2013

Segsöndag.

Untitled
Tere tere (hej hej) från Café Reval på Telliskivi. Här sitter vi, Ida och jag, med varsin laptop i knät. Vi är trötta och sega och har "bloggsöndag" och försöker samtidigt vara lite sociala och faktiskt umgås. Så går det när vi festar loss på tre glas vin en lördag. Sen när blir en bakis på tre små vinglas? Vi är dessutom så lata att vi inte orkade laga lunch hemma. Mat på Reval fick det bli. Tomat och mozzarellasallad för min del. Burgare för Ida. Och nu funderar jag på att slå till på en kaffe och en kaka. För att det är gott. Och för att det är söndag och jag har pms. Typ liksom så.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Jag brukar inte ta kontakt med främmade på ett sådant direkt fast gammalmodigt sätt men när jag idag stötte på din blogg (av en händelse, via facebook förstås) fick jag en rolig ide: du är en svensk tjej i Estland, Pelgulinn. Jag är en estnisk tjej samt estnisklärare som också bor i Pelgulinn och dessutom talar svenska. Av rent egoistiska skäl (jag skulle gärna vilja prata svenska med någon)lämnar jag mitt mejl (eelikadri.post@gmail.com),skriv gärna,vore roligt att träffa dig och småprata på svenska/estniska:)
    Mvh
    Eeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!
      Vad kul! Det låter som en jättebra idé och eftersom jag gärna lär mig lite estniska så ses jag gärna :)
      Jag kontaktar dig via mail!
      / Kristin

      Radera
  2. Hej Kristin, jag surfade också på nätet och hittade din blogg. Oj, det är jättebra, och massor av vackra bilder också!!! Jag förstår svenska väldigt bra, men jag har stora svårigheter att skriva. Jag läser ibland Femina eller Sköna Hem, kanske DN eller tittar på svenskspråkiga filmer.. men kommer inte ihåg när har jag skrivit svenska??! Jag trivs bra i Tallinn och specielt Kalamaja. Ma saan aru ja räägin ka natuke eesti keelt. Aga ma ei ole eestlane, ma olen soomlane (finne) Nu ska jag börja läsa din blogg, så ska jag lära också svenska. Jag ska kommentera också järna eftersom jag känner Kalamaja kanska bra. Hälsingar, Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva!
      Vad kul att du gillar den och vill fortsätta läsa :) Kan garantera att det kommer en hel del om Kalamaja i fortsättningen då jag gillar det området.
      Hälsningar
      Kristin

      Radera