lördag 25 augusti 2012

Jag måste ingenting.

IMG_1478

Jag läste precis ett blogginlägg av Ida Pyk. Om måsten. Och det var så skönt att just idag läsa det. För idag har jag känt att jag måste gå ut. Jag måste städa min stökiga lägenhet. Jag måste tvätta. Jag måste göra något kul för att det är lördag. Jag måste. Måste. Måste. Måste.

Men i själva verket vill jag ingenting. Jag vill inte gå utanför dörren. Jag vill inte göra något kul bara för att det är lördag. Jag vill inte städa. Jag vill inte tvätta. Vad jag vill är att lyssna på radio och sitta vid mitt köksbord och titta ut på de grå molnen utanför. Jag vill dricka kaffe och sitta i en stor skjorta och ha otvättat hår och bara vara. Ensam.

För ibland är det bara så grymt skönt att få umgås med sig själv. Jag mår bra av det. Och kan man inte ha kul med sig själv. Då måste man ha en himla tråkig personlighet. Så tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar