tisdag 14 augusti 2012

Kärlek och Pepp.

Hej hej ikväll. Kör på webcam numer. Enkelt. Alla fall. Den senapsgula koftan jag har på mig och boken jag håller i på bilderna ovan har jag fått ikväll i present av fina Cissi. En såndär glad överraskning bara. Hon kom hem till mig ikväll med mat och choklad och baguette. Slängde ihop en paj och sallad i mitt kök och sådär. Och så paket på det. För att muntra upp mig som är nere. Så himla oväntat, och generöst. Och gulligt. Hon visste att jag ville ha en senapsgul tröja till hösten. Och den rosa dagboken ska jag skriva massa saker i. Om pojkar/snubbar/män. Om fina saker. Lite om fula saker också. Men jag hoppas den kommer bli fylld med mestadels vackert. Dikter och illustrationer. Alltså illustrationer i form av streckgubbar och hjärtan. Det är ungefär så bra jag kan illustrera. Och historier som jag kan läsa och fnittra åt när jag sitter på ålderdomshemmet. Så fint. Cissi har dessutom stått ut med att lyssna på mig hela sommaren. På allt dåligt som hänt och som jag behövt prata om. Förhoppningsvis har jag lyssnat lite på henne tillbaks. Om inte, I'm all yours när du behöver mig. Merciiii, Cissi. Och från och med nu kommer denna blogg inte behandla min deppighet längre. Jag vill vara glad och sådär äckligt romantiserande om allting. Som jag brukar vara. Och oh la la. Imorgon kommer ju Idol-Irene (som jag inte sett till på "AS-länge") till stan och hänger lite. Till helgen kommer Lisa och hälsar på igen. Hej vad fint.

Puss.

2 kommentarer:

  1. Men gulle vad fint skrivet! Och jag är så glad att du funnits för mig med denna sommar, vi har liksom varit varandras dr Phil ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Ja, vi är som dr Phil för varandra. Älskart. Och alltid skönt att veta att man inte är ensam i att ha det som vi har det. Puss.

      Radera