söndag 5 augusti 2012

Skön helg.

DSC_0391DSC_0389DSC_0395DSC_0397DSC_0402DSC_0411
I fredags kom Lisa från Motala och hälsade på i Örebronx. Vi hade tacoskväll med vin, mys, drömmar om kärlek och fjärran länder, och skitsnack i fredags. Och lördagen sov vi för länge, gick på stan i solskenet och eftermiddagen tillbringade vi med lunch och öl i gröngräset på framsidan av mitt Sörby-hang-out. Lördagskvällen bjöd vi in till fest men det dök bara upp en stycken Petter. Vi delade rättvist på fredagens taco-rester och drack vin och absinth och surrade tills klockan slog sent och vi tjejer målade våra läppar och gick ut i den småkyliga augusti-natten. Vi drogs mot Strömpis-kön och bondade med en snubbe framför oss i kön som hette Hietala i efternamn. Kanske en släkting till mig, tänkte jag. Då min farfar hette Hietala. Det härstammar från norra Sverige. Vet ni att jag har norrländskt blod i mig? För det har jag. Från Norraste Lappland. Jukkasjärvi eller Kiruna eller något sådant. Fast jag har aldrig varit där. Hursom, vi dansade lite och spanade på en karl med skägg, innan vi gick hemåt och hamnade i mitt kök och åt rostade mackor med smör och ost till nattmat. Sen slocknade jag som en snarkande knubbsäl i min säng, Cissi på en madrass på golvet och Lisa i soffan. Vi sov och sov tills klockan slog 12 och det var söndag. Då åt vi frukost och väntade på att solen skulle kika fram så vi kunde gå ut och sova vidare på gräset. Men den kom aldrig. Då cyklade Cissi och jag, fortfarande iklädda pyjamas-outfits, till Willy's för att köpa fryspizza och godis. Sen kollade vi på kärleksfilm och klagade på att Hollywood vanställer kärlek. Det var den helgen. En fin helg med fina Lisa och fina Cissan. Nu ska jag sova. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar