fredag 31 augusti 2012

Salongen och så.

Här kommer lite bilder från del 2 av min makeover av "franska ambassaden". Salongen hemma hos mig. Salongen är benämningen på det rum jag spenderar mest tid i min lägenhet. Det är ett rum där jag sover, tittar på TV, klär på mig och så vidare. Det är mitt absoluta favoritrum. Jag har i och för sig bara en hall, ett kök, ett badrum och min salong. Men köket har jag aldrig riktigt blivit bundis med. Salongen däremot. Där mår jag bra. Det är mörkare än i köket. Mysigare. Färgstarkare. Inte så ljust och vitt som köket. Så här ser salongen ut nu, efter min makeover. Kort fattat. Vad jag gjort är att jag ställt sängen där "garderoben" tidigare utgjorde en liten "walk-in-garderob-vrå". Garderoben har därefter flyttats till där soffan tidigare stod. Och soffan och TV-bänken har flyttats till där sängen stod. Soffbordet har slängts ut och ersatts av det som tidigare var mitt nattduksbord. Och så har saker och ting tagits bort och saker har tagits dit. Dekoration har gjorts av saker från världens hörn. Som pärlor från Mardi Gras i new Orleans. Solfjäder från Mallorca. Eiffeltorn från Paris. Etcetera. Kläder har sorterats och slängts. Och tavelväggen ovanför hästen med kläder är under konstruktion. Som den har varit sen våren 2008 ungefär.
DSC_0116DSC_0168DSC_0169DSC_0172DSC_0181DSC_0130DSC_0126DSC_0124DSC_0123DSC_0083
Avslutar med en bild på mig iklädd mina gamla favoritjeans i spegeln. Alltså, de här jeansen kunde jag inte knäppa i våras/början på sommaren. Nu gick de igen. Fast det var knappt och de sitter för tajt. Men om en månad eller två kanske de sitter som ett smäck igen. Jag hoppas det för jag älskar dom. De har en sån där bra jeansfärg. I övrigt har jag påbörjat en rensning av vinden också. Har hittills hittat mina gamla Levi's type 1 jeans som jag TOTALT glömt bort. De dyrgriparna jag köpte under gymnasiet. Hittade även massa andra fina kläder och fina skor jag förträngt att jag hade.

Det var bilder på "nya" salongen det. Nu ska jag fixa en massa jag måste göra. Ikväll ska jag och Cissan titta på Örebro Pride. Håller på att ladda kameran. Det här ska bli fun.

2 kommentarer:

  1. Guu va fint då!:D
    //cissan

    SvaraRadera
  2. Håller självklart med Cissan! Fint och kul med lite förnyelse!
    Bisous cherie

    SvaraRadera