fredag 7 juni 2013

6 juni 2013

IMG_4836
I går var det Sveriges nationaldag och jag var ledig. Eftersom vi kvällen innan varit ute och firat lönen lite, var jag väldigt morgonseg. Hasade mig dock ut till kvartersbutiken för att inhandla frukost och kaffe. Utan morgonkaffe är jag inte mycket att ha, liksom. Och bland trähuskåkarna blommade syrenerna och kvarterets katter låg i morgonsolen och njöt. Väl hemma igen åt jag gofrukost och tillbringade dagen med att ligga i bikini på loftet och läsa, varvat med tvätt och städ och så kom Ida förbi en sväng för att låna dammsugare. Ja, jag är numera äntligen med dammsugare. Jag köpte en "vintage" dammsugare av en kollega innan han flydde landet förra veckan. Den är knallblå och fin och heter Sergei - världens bästa man. Och så var han billig. Det är bra. På tal om billig, jag och Klara blev tagna för prostituerade i onsdags kväll. Att stå och prata i tomma gatuhörn i Tallinn är tydligen lika med att vara glädjeflicka. Men nej, såna är inte vi och han fick leta efter lite kvälls-lycka någon annanstans. Hursom, i dag är livet extra bra. Det är ju fredag. PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar