söndag 2 juni 2013

Söndag på balkongen

Sitter och dricker kaffe på min "balkong" denna söndagsförmiddag. Mitt loft må vara en bastu, men det är förbannat fint att bara sitta här, veckla ut fönstret och njuta av Pelgulinns trähustakåsar och dess blomstrande trädgårdar. Jag dör, så fint det är. Som en bit landsbygd i staden. Det enda som kan förstöra det fina är om jag får getingar på besök. Vi hoppas de håller sig undan, tycker jag. Försöker hämta mig efter gårdagens fett- och sockeröverdos. Efter några underbara timmar på stranden med Ida och Klara mötte vi upp Martin och köpte fryspizza och röpang. Gick hem till Ida i gamla stan så vi kunde lyssna på konserten som var på Rådhustorget. Klara hade med sig ostbågar och världens största godispåse hon fått från Sverige. Och när sådant sällsynt skådas här, då äter en som om döden väntar en imorgon. Och så mår en illa och vill bara dö, till slut. Alla fall, i går var första juni. Det betyder ju typ sommar och det var det. Vi solbadade, doppade fötterna i Balthavet och så. Mer om det en annan dag. Den här veckan har jag i princip inte varit hemma något alls och sömnen har dissat mig men humöret mitt är på topp ändå. Men alla fall, jag ska berätta om min och Sussi's snabbvisit i Tartu förra helgen. Och så kan jag nu också berätta att jag har en ny blogg, tillsammans med Ida. Vi finns numera på res.se och bloggar under namnet tallinnbaby, där vi vill visa upp vårt fantastiska Tallinn för att få folket att inse, här finns så mycket mer än det folket tror. Här finns en kort intervju med oss också: stanna till i Tallinn.
IMG_4788
Bild knäppt av Birgit som fotograferade våra måndags-outfits i veckan. Saker vi gör på lunchen sådär. Jag poserade glatt. Så klart. Ni skulle sett mig som 4 år glad smurf. Där snackar vi posör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar