söndag 16 juni 2013

Rocca al Mare och så.

I går ville jag upptäcka något nytt. Och bli ett med naturen. Bestämde mig för att gå till Rocca al Mare. Passerade denna gamla hipodroom och tänkte att någon dag ska jag ta mig in där och kika lite mer.
Svängde in på en liten väg och helt plötsligt var stadsbilden utbytt mot landsbygd.
Så svängde jag vänster för att komma till den långa gång- och cykelbanan som löper mellan Stroomi strand och Rocca al Mare.
Det tog mig cirka en timme och väl framme tog jag en sväng inne på det stora köpcentrumet och köpte glass och gick tillbaka ut i solen igen.
Fortfarande blommar syrener lite här och där.
Gick in i en liten skog vid havet. Var så himla fint.
Bara jag och skogen liksom. Plockade lite blommor. Tills allergin kom ikapp mig och jag kände att skogen och jag inte var menade för varandra längre.
Började traska tillbaka mot stan, men gick stora vägen för att se något annat. Hittade sötaste huset med finaste trädgården.
Promenerade förbi denna gulliga lilla pizza kiosk. Hittade även en ekologisk matbutik och café cirka en kvarts promenad från mig. Hann dock inte utforska den, men en dag så. Har fått dille på bra mat och vill hitta så bra livsmedel som möjligt att mata mig med. Sedan upptäckte jag att jag även bor 5-10 minuters promenad från ett litet mysigt McDoo. Nu är inte jag en McDoo-junkie, men de har gott och billigt kaffe när kaffetarmen tjuter.
Så kom jag hem när klockan började slå kväll. Satte mina nyplockade blommor i en vas/pestoburk. Så gjorde jag mig i ordning och gick och köpte vin. Så kom en kompis och vi tillbringade kvällen med varsina vinflaskor på min loftbalkong. Och så en spontan utgång mitt i natten och så hemgång och lek i lekpark i tidig morgonstund. Älskar sommarnätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar