söndag 9 juni 2013

Kom ta min hand och så går vi, vidare

Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
UntitledUntitledUntitledUntitledUntitled
UntitledUntitledUntitled
IMG_4606IMG_4739IMG_4760
IMG_4780
IMG_4784IMG_4793IMG_4783
Maj började tråkigt med att jag var sjuk och fick besöka en läkare och fick uppleva rysk sjuksköterska med nål i hand. Men utöver att jag kanske inte känt mig helt hundra, så har maj varit helt underbar. Tallinn har varit vackrare än någonsin och jag har gjort massa kul. Maj, då när våren slog till och träden gick från döda till levande om man glömde bort kyliga snötungda mars och april. Vi picknickade, vinhängde på Noku, besökte Paterei-fängelset, drack vin i Laagri-betongen, Matilda hade sommarfest, jag promenerade ofta på stranden, vi dansade på Levikas, hängde i Kalamaja, Vintage Tallinn, festade en natt i Tartu och så massa mer. Mot slutet av maj skulle Sussi lämna Tallinn för Sverige. Hennes sista dagar gjorde vi Tallinn som hon ville och vi käkade på Gotsu, åt efterrätt på Von Krahl. Vi stack ut till Nômme-skogen för discgolf och blev attackerade av mygg och vände tillbaka in till storstan för att spela "Get the fish!" hos Gabriel istället. Sen blev det juni och vår blev sommar. Och så går vi vidare. Och stanna inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar