måndag 3 juni 2013

La plage, bonjour!

IMG_4847IMG_4844
IMG_4833
IMG_4829
IMG_4826
Efter en fredagskväll med spöregn och blixtrar och dunder blev det ändå en kanonhelg. Lördagen begav jag mig, tillsammans med Ida och Klara, till Stroomi strand som ligger i närheten av där jag bor. Vi packade väskorna men glömde solkräm. Köpte solskyddsfaktor. Gick till stranden. Det är ju helt fantastiskt att ha gångavstånd till havet. Vi hängde några timmar på stranden. Tillräckligt för att våra vita kroppar skulle hinna få en ny nyans av vitt. Ljusrosa liksom. Vi plaskade våra fötter i Balthavet. Nej, jag vågade mig inte på ett dopp. En aning för kallt för mig fortfarande. Men skuttade omkring lite och var rätt nöjd med det. Himla fin dag. Och dessutom, åttamånadersjubileum i Tallinn för mig. Och nu är bästa tiden här, när vår blir till sommar och syrendoften sprider sig över staden och folket kryper ut ur skalen och blir mer galna. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar