fredag 19 april 2013

En fredagslista.

Jag brukar inte göra sådana här listor. Men hade lite dötid nu innan jag ska iväg och vin-och-kakfrossa för att kicka igång denna helg. Denna listan snodde jag från Isabelle Pedersen.

Hur såg du ut för ett år sedan?
Såhär:
Untitled

Vad är ditt mest använda ord denna vecka?
Vår. Tror jag sagt att det är vår nu i typ varenda mening. 
Har du någon fobi?
Getingar ju. Extrem getingfobi. 
Vad är det godaste du ätit hittills i veckan?
En liten Kalev marsipanchoklad spring edition jag köpte igår. Annars har jag knappt ätit denna vecka. Inget värt att nämnas alla fall.
Vad är det finaste någon sagt till dig idag?
Åh. Jag har fått fina kommentarer om min röda vårjacka. Annars har folk i veckan sagt flera gånger att jag varit fin. Det är fint sagt. 
När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
Åh, varje dag denna vecka när jag långpromenerat efter jobbet. Speciellt i onsdags, när jag promenerade efter havet.

Untitled
Vad tror du kommer bli roligast i helgen?
Helgen börjar ju nu. Hi hi. Tror lördagen kommer bli himla kul. Då ska vi åka på tågutflykt till det mindre glamorösa Estland. Återkommer om det efter helgen.
Vilken är din pepplåt för tillfället?
Har alldeles för många för tillfället. Men. Äckla mig, med Nord & Syd. Ready to go, med Republica. Tears on tape, nya med HIM. Och tusen andra.
Vad har du sysselsatt dig med när du haft dötid i veckan?
Har ofta dötid efter lunch på jobbet, mellan deadlines. Då blir det snack på fb, läsning av bloggar eller långa flummiga kaffepauser med Linn i fikarummet. Annars, har jag promenerat mycket i vårvädret och lyssnat mycket på Håkan Hellström. Och gjort denna lista.
Har du gjort/kommer du att göra något i veckan du inte gjort förr?
Jag ska åka till Paldiski imorgon! Det har jag aldrig någonsin gjort. 
Vad oroar du dig för?
Just nu, väldigt mycket som händer hemma i Sverige som jag inte kan göra någonting åt. Och så oroar jag mig för att det aldrig kommer gå över. Det som gör lite ont.

Untitled
Vem är den mest kända personen du sett på sista tiden?
Ser säkert kända människor här i Tallinn hela tiden. Bara att jag inte vet att de är kända. Mötte dock nyss en bekant på gatan, som kanske räknas som lite känd i baltländerna. 
Vad har varit mest förvirrande på sista tiden?
Oj, alla känslor som finns inuti.
Har veckan varit bra än så länge?
Veckan började så jävla dåligt. Men har blivit bättre och bättre och idag har mitt humör varit på topp och blev ännu bättre på vägen hem från spårvagnen och jag gick och log för mig själv och skuttade nästan långa gatan fram. Som fredagar alltid ska vara.

Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar