torsdag 25 april 2013

But we will always have... skithuset.

Untitled
Igår blev en spontan onsdags-aw-middag med Susanna. Vi gick till Kolm Sibulat. En gemytlig restaurang som öppnat under vintern. Den ligger två stenkast från mig, typ. Jag drack gott vin och jag åt en extremt jättegod getostsallad. Susanna åt en - enligt henne - magisk bra soppa. Till det fick vi fruktansvärt gott bröd.
Untitled
På Kolm Sibulat (som för övrigt betyder: Tre Lökar) finns så här fin väggkonst.
Untitled
Därefter gick vi mot Kalamaja och intog efterrätt på Café Reval och satt vid fönstret och tittade på folk.
Untitled
Vi jämförde våra estniska ID-kort och skrattade åt hur vi ser ut. Estniska versionen av Thelma & Louise. Most wanted girls in Tallinn? Maybeee. Not.

Något tråkigt dock. Susanna ska sluta och flytta hem till Sverige till sommaren. Även "Puppy" Alex gör det. Och vi tre har ju varit här tillsammans, från start, och upptäckt det bitterljuva Tallinn ihop. Susanna och jag kom ju till och med samma vecka och tillsammans har vi fått smaka på Tallinns fram- och baksidor from scratch. Vår första fylla. Vår första bakfylla. Ballerinastrippchock. I fyra månader bodde vi tillsammans i skithuset i Tallinn-Väike. Och så vidare. Men som det ofta är med jobb utomlands, människor kommer och människor lämnar. Och alla kanske inte har trivts lika bra som jag gjort i Tallinn. Och alla kanske inte har lika lätt som jag att totalt kära ner mig i städer och olika platser i världen. Men, det kommer kännas konstigt när de lämnar stan. Hursom. We will always have... skithuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar