torsdag 11 april 2013

You make me smile by really get into the swing.

Untitled

Igår hade jag en bokad tid för klippning hos Fankadelik Vintage. Fanka är en liten fin vintage-retro-butik i gamla stan. En tjej som ser ut som en estnisk Sinead O'Connor har där ett litet krypin där hon klipper människor snygga för en bra summa om 19 euro. Jag skulle ju spara till långt. Men väl i stolen så fick jag för mig att jag skulle testa en kortare page, med lugg, igen. Där fick Sinead-kopian fria händer. Och resultatet finns att skåda ovan. Raka skarpa linjer. Enkelt. Och Very 90-ish. Som jag ville ha det. Estland har aldrig lämnat 90-talet och det älskar jag dem för. Tillsammans med mitt nya korall-orangea läppstift från Make-Up-Store är jag nu redo att möta kalashelgen. Och våren. När den får lust att komma hit till oss. Helgen, ja. Avskedsfest för Klara som går vidare på nya äventyr i en annan del av Tallinn. Amerikansk bio-porr på Söprus. Och förhoppningsvis se ett bra band från Litauen på Kodu. Om jag får med folket på det. Och så vill jag dansa. Dansa dansa dansa. Let my hips do the talking. I mörka källare till mörk musik. Med bra människor. Jag behöver en sån helg nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar