måndag 29 april 2013

Söndagsliv

UntitledUntitled
Denna helg har varit lugn. Jag har tagit det lugnt. Jag har haft spänningshuvudvärk och varit läskigt trött och osocial. Men eftersom spänningshuvudvärk förr i tiden var vardag för mig, före operation av käkarna, så vet jag att den inte går över av att sitta hemma och stirra. Promenad är alltid bra ju. Så, I går, söndag promenerade jag genom Kalamaja och upp på stan. Jag gick till Kaubamaja - Tallinns NK. Där plöjde jag sminkavdelningen och gick därifrån med ett nytt nagellack vid namn "Energic Tangerine". För att pigga upp mig själv. Därefter gick jag och köpte mig en espresso macchiato, tog med den, till en parkbänk placerad i solsken längs med Viru. Där satt jag i min leopardfuskpäls och basker på sne. Drack min espresso. Tittade på spårvagnarna som susade förbi mig. Och påbörjade en ny bok - Simone de Beauvoir's Brigitte Bardot och lolitasyndromet. Essäer. En skön stund i livet, så att säga. Innan jag promenerade hemåt igen, genom Gamla stan och Kalamaja och hem till mitt. Där jag målade tånaglarna för att försöka göra mina tassar lite mindre vintertrötta. Lite finare blev de ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar