torsdag 28 februari 2013

28.

IMG_3767
Idag fyllde jag år. Dagen började med att jag ramlade i den isiga stentrappan när jag skulle gå till bussen imorse. Det gick i slowmotion och jag hann tänka; this is it. Nu dör jag. Jag klarade mig dock med skrubbsår på händerna. På jobbet blev folk glada över mina kakverk. De glupska koddarna var nog mest glada. Och av dem fick jag det här fina grattis-meddelandet. Koddarna är analys/kodningen på andra sidan väggen om oss, redaktionen. Larmarna kom in och gav mig kramar och åt kakor och ville sjunga men det ville inte jag. Och sådär. Fint att fylla år ibland. Folk är extra fina.
IMG_3764
Och i min brevlåda har jag fått det här kortet. Från Mormor och Morfar som inte vill att jag ska glömma Sverige. IMG_3769

Dagen har dock varit ganska långtråkig. Jag har haft extremt lugnt idag. De flesta av oss hade det. Det blev en del dötid och snicksnack. Och sista timmen höll jag på att dö, av tristess och av den tropiska värmen som är på kontoret. Räddningen blev en "födelsedagspresent" från koddarna (igen!). En isglass. Twister. Okej. Nu vet jag att typ någon skulle köpa glass till de hårt arbetande koddarna och råkade köpa en för mycket. Den fick jag. Men ändå. Jag blev glad. Piggnade till. Packade ihop mitt pick och pack och drog med spårisen till gamla stan. Mötte upp Ida...
IMG_3779
... och vi begav oss till Fankadelik. Fankadelik är en av gamla stans finare vintagebutiker och där kan en hitta allt möjligt kul. Fint. Vackert. Ballt. Roligt. Osv. Den här klänningen till exempel. Dyr. Men urtjusig. Jag shoppade två saker. En blåvitprickig blus och en leopardkjol. Leopardkjolen var dock tänkt till en kvinna med världens minsta midja och vi var tvungna att vara två för att få igen dragkedjan. Men skam den som ger sig. Den satt som ett smäck sen. Nu får jag bara inte gå upp i vikt...
IMG_3776
Därefter bjöd Ida mig på födelsedagsmiddag på Josephine.
IMG_3778
Voila, vintage-fynden. 40 euro. Inte ens en fyrahundralapp liksom. Kjolen ska jag nog ha nästa helg. Då Ida och jag planerat att ha födelsedagsfest för oss båda. När alla har fått lön och så. Denna helg får bli LUGN. Eller ja, det blir en BDAW imorgon. BirthDayAfterWork. Vad annars göra en fredag, än att köra AW? Det har blivit så sedan "danskarna" intog kontoret. Fredags-AW varje fredag. Jag gillar det.

Det var min födelsedag 2013. Ett år kvar. Till 29. Det går för fort. Livet. Alldeles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar