torsdag 14 februari 2013

Du är som sockret på livets flingor.

IMG_3607IMG_3611IMG_3613IMG_3615

Så här har min alla hjärtans dag sett ut. Ni som läser vet att jag tycker detta är en rätt larvig högtid så detta kommer inte bli ett surt och bittert inlägg om varför alla hjärtans dag inte bör firas. Ni vet vad jag tycker, enough said. Men den här dagen. 14 februari 2013. Började med att jag föll pladask utanför mitt rosa trähus imorse. Jävla is. Dumma snö. Haltsprang till bussen. Kommer till jobbet. Ingenting fungerar. Det var kaos. Och förmiddagen satt jag mest och stressade och tömde kaffekoppar. Sedan vände det. Ett leende började leka i mina mungipor. Och för att visa mig själv lite uppskattning så gick jag och köpte en ask med fyra macarons, samt en hjärtformad bulle. Resten av dagen satt jag och fnissade på grund av sockeröverdos. Hi hi. Tills jag kom hem och upptäckte att dörren stod på glänt. Nu är det kört. Tänkte jag. Estniska tjuvar har länsat mitt hem. Tagit min kamera och min skruttiga dator och allt mitt guld. Så var det inte. Allt fanns kvar. Troligtvis gick dörren aldrig i lås denna morgon. Estniska dörrar. Inte att lita på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar