onsdag 27 februari 2013

Kryckan bakar.


Hej. Jag bakar ikväll. Det gjorde jag igår kväll också. Egentligen borde jag kanske vara ute och dricka vin och glömma att jag fyller så mycket som 28 år imorgon. 28. Jäkla. År. Det kan man inte tro när man ser mig. Jag ser inte ut att vara en dag över 20 (?!) och jag är ung i sinnet och minnet. Jag antar att jag brås på min mor. Och min moster. Vuxna fast oerhört barnsliga ibland. Nu sitter jag här och slickar rent bunken. Det bästa med att baka. Ikväll har jag gjort en chokladbollskaka. Igår gjorde jag snickers. Jag har ingen ugn i min lilla köksvrå så det får bli simpla bakverk. Inga franska frestelser den här gången. Och nej, jag ska inte äta upp allt själv. Jag ska bjuda mina kära kollegor på jobbet. Ge dem en extra dos kärlek på deras sista gråa februaridag 2013. Ja, happy födelsedag imorgon till mig själv. Det är torsdag. Nedförsbacke hela vägen mot helgen. Det gillar vi.

1 kommentar:

  1. Grattis några timmar i förskott😄födelsedagspresenter finns på ditt svenska konto imorgon på din dag❤ kram från mamzen

    SvaraRadera