torsdag 14 februari 2013

Välkommen in.

DSC_0165

En liten smygkik på mitt nya kärleksnäste i Tallinn kommer här. Jag håller på och inreder mitt loft. Det är tänkt att vara som sovrum och garderob och till våren och sommaren, även balkong. Det är så fiffigt det där fönstret, att det går att "veckla ut" så att det förvandlas till en liten balkong. Där kan jag sitta och titta ut över trähuskåkarnas takåsar och kolla på fågeldansen i min äppelträdsträdgård. Visst låter det för bra för att vara sant. Men så är sanningen. Inatt var första natten jag sov på loftet. På min nya säng, en billig ljusrosa madrass från Jysk. Det är ändå överskattat med säng, tycker jag. Det var det om det. Nu ska det inredas med filtar och kuddar och klädstångar och grejs. Sätta Pärlans touch på stället. Jag ska ändå bo här ett år. I Tallinn, bland trähuskåkar och äppelträdgårdar. Mon cherie, oui. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar