måndag 18 februari 2013

Tallinnsöndag.

DSC_0170
I söndags slängde jag kameran på axeln och mötte jag upp Ida på Tops i Kalamaja. För sen frukost/lunch. Våffla och coca cola. Cirka 12 timmar efter att vi suttit där och druckit billigt röpang i mörka natten. Alldeles för billigt röpang. Och alldeles för välfyllda röpangsglas. Blir lätt att man köper alldeles för många. Tihi.
DSC_0173
Därefter promenerade vi in mot gamla stan.
DSC_0179
Fina pastelliga hus. Jag hittade ett litet franskt deli där de sålde billiga macarons. Jag var såld. Drog fram Visa-kortet. Tihi.
DSC_0184
DSC_0185
Därefter gick jag till ett anrikt konditori för att dricka kaffe och låna deras wifi för att ringa Sverige.
DSC_0189
Promenerade därefter runt i ett mörkt gamla stan. Här är DM Baar. Starka drinkar och Depeche Mode på repeat. Om man gillar det så gillar man det.
DSC_0186
Och så har vi det fantastiskt vackra men turistiga Rådhustorget. Sedan mötte jag upp Emelie och Ammar för söndagsmiddag på Texas. Veggie-tacos och öl. Söndagsmiddag borde vi ha som tradition varje söndag. Det tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar