måndag 11 februari 2013

Lördag, Kalamaja och loppmarknad.

I lördags var jag och Ida på loppmarknad på Telleviskivi Kirbiturg. Telleviskivi är en bra gata som löper mellan min stadsdel Pelgulinn och Kalamaja. Inhyst i gammal industribetong var där en fantastisk underhållande loppmarknad denna lördag. Vi sprang omkring som två brunstiga ston. Rotade fram fantastiska vinylskivor. Jag fyndade Madonnas ”Like a virgin” med ryskt omslag. Köpte en brun slokhatt. Fem tallrikar för en euro. Och lite smått och gott. Ida lade beslag på en fantastisk vit kaninpäls. Sedan gick vi till F-Hoone för lunch och vilostund. Jag mådde inte så bra denna lördag. Levikas välfyllda vinglas från natten var nog, bland annat, boven i dramat. Men jag är glad att jag tog mig till Telleviskivi-loppisen. Den var bra. Jag älskar att gå på second hand skattjakt. Speciellt här i Tallinn. ”This is from Belarus, and this is from Russia!” – Säger en gubbe på äkta estnisk-engelska och får oss att bli nyfikna och stanna till lite extra. ”… And this is made in Sweden…” Det attraherade oss inte lika mycket. Sverige och svenskt har vi levt med i 28 år. Allt annat är så mycket roligare, just nu. Allt annat.

IMG_3561IMG_3564IMG_3592

Att notera: jag har precis fixat internet till mitt nya kärleksnäste. Så nu kommer bloggen att uppdateras lite mer, kanske. Lite bilder kommer jag bjuda på. Schysst jag är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar