söndag 6 januari 2013

2013s första helg.

Jag hade inga som helst förväntningar på den här helgen. Jag var bara glad att det var helg. Och jag ville bara ha en lugn och skön sådan. Sussi har varit sjuk hela veckan så vi körde en dundermyslördag med raw food lunch på stan, lite shopping och avslutade det hela med mat (för mycket mat) och afrikanska ögon (som vuxna chokladbollar) på African Kitchen. Ett nytt ställe vi hittat och gillat. Nom. Idag söndag var jag vaken med tuppen. Drog in till Kalamaja och promenerade genom Kalamajaparken och längs med kulturkilometern. Östersjövinden gjorde mig dock iskall så jag promenerade fort vidare mot Kalamajas bästa Café Bohème. Slog mig ned vid ett bord, tog fram en ny bok och började läsa. Blev serverad tomatsoppa med fetaost och ett glas rött vin. Unnade mig efterätt dessutom. Varm chokladkaka. Helt underbart bra lunch för en knapp hundring. Och jag fick dessutom en stund för mig själv och en bra bok. Kan inte läsa "hemma" i mitt rum. Får ingen ro där. Troligtvis eftersom jag vantrivs. Promenerade sedan in mot stan och till Viru Keskus för eventuell shopping. Avslutade med promenad hem på isgatorna. Helt otroligt att jag inte ramlat och slagit ihjäl mig. Hela Tallinn är en isbana för tillfället. Så, fin första helg på 2013. Hade med mig kameran idag, för en gångs skull, så här kommer några bilder från Kalamaja.
DSC_0001DSC_0002DSC_0007DSC_0008DSC_0012DSC_0015DSC_0018DSC_0019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar