måndag 7 januari 2013

Au revoir shithouse!

IMG_3118

Idag är jag så jäkla glad. Vårt "möte" med hyresvärden gick bra. Småläskig typ dock. Och såklart vräkte han oss inte. Vi fick fråga honom om det. Och därefter sa vi bara "men då vill vi säga upp våra kontrakt!" Så smidigt gick det. Nu ska vi bara hitta någonstans att bo om en månad. I STAN. Om inte får vi tvinga någon av våra älskvärda kompisar att låta oss låna ett hörn att sova i. Men känslan. Känslan av total glädje att veta att jag snart slipper bo i det här lilla rummet i det stora skitiga skakiga huset. Dessutom har dagen varit totalbra trots att det är måndag och måndagar brukar kunna vara svinigt stressiga. Men inte idag. Nya människor till kontoret också. Nu är vi fullt hus. Härligt. Jag har dessutom fått många fina kommentarer om min frisyr (när till och med karlar säger att man är fin i håret, då är det bra, tänker jag). En frisyr jag för övrigt slängde ihop på fem minuter imorse innan jag sprang till bussen. Jag ska spara ut håret till Bardot-frippa. Lite så. Har jag tänkt det. Har dessutom fått tips på en "hemlig" frisör här i Tallinn. Allt som är hemligt låter bra i mina ögon jö. Så ska nog försöka få in en fot där. Vad mer nytt? Jo jag har köpt ett jättefint beigerosa läppstift. Ett nytt rött också så är jag redo för våren sen. Våren liksom. Längtar enormt. Vill göra resor. Riga. Vilnius. St. Petersburg. Oh, must save money. Osammanhängande inlägg det här. Men ja. Jag är uppspelt. Glad. Pirrig. Förväntansfull. Allt möjligt. Det är bra.

2 kommentarer:

  1. Hihi jag vill också kommentera håret, kände knappt igen dig först men gudars vad du passade i den där frippan:)

    //cissan

    SvaraRadera
  2. Håller med, du passar superbra i den där frisyren och du ser riktigt lycklig ut på kortet =)

    SvaraRadera