torsdag 24 januari 2013

Sunkveckan, nakenonsdagen och helgförväntningar.

IMG_3230IMG_3234
Äh, här kommer lite ögonblick från de senaste fem Tallinn-dagarna som passerat. Vi börjar i söndags, med svanar vid havet och lunch på ett nytt favorithak.
IMG_3235
Måndag och kaffemaskinen har fortfarande slut på kaffe (det ryktas att det inte kommer påfyllning en på ett par veckor). Jag hamstrade billigaste engångsförpackningarna med en extra magnesiumdos i. Det skulle jag inte gjort. Det smakade skit.
IMG_3240
Eftermiddagssol över Ülemiste City.
IMG_3244
En dag överraskade Majaka-Marcus mig och Sussi med att köpa vår favoritchoklad till oss. Kalevs julmarsipan som har varit jättesvår att få tag på. Jag gick ner till kiosken och hamstrade några fler. BÄSTA chokladen. BÄSTA presenten.
IMG_3245IMG_3257
Så kommer vi till nakenonsdagen/vinonsdagen/svinonsdagen. På onsdagar knäcker Sussi extra för en konstnärsklass och vi har skapat en tradition med att gå ut och äta vitlöksbröd och dricka vin innan det. Och mat. Denna gång fick vi även med oss Puppy och nya kollegan Ida. Vi gick till Pörgu. En mörk källare i gamla stan. Vi åt mat och drack flera välfyllda vinglas. När Sussi gick till "jobbet" gick övriga lite för glada själar till röda kejsaren och drack öl och spela biljard. Det gick inte så bra för mig dock. Biljard är inte min sport. Men jag är istället kändis på röda kejsaren. DET.
IMG_3262
Idag var det torsdag. Ännu en sunkdag på jobbet. Jag har anammat grunge-stilen lite väl ofta på sistone. Efter jobb bar det av till Köök Boheem för torsdagsöl och halväcklig löksoppa och halväcklig bulgursallad. För att fira av Sirin som slutar och far hem till Sverige. Folk gick vidare ut i kvällen. Jag gick hem. Lagat halvgod mat. Duschat. Typ så.

Nu ska jag sova. Vila upp mig. Imorgon blir det nog ett besök på en stor vintagebutik i norra Tallinn efter jobbet. Kanske kan hitta någon glittrig festblåsa till jobbets stora feta vinterfest i helgen. Ja. Det är helg nu igen snart. Spännande. Det blir nämligen bortamatch. Vi ska ut på estniska landsbygden och ha snöbollskrig och pyjamasparty och dricka sprit och socialdansa. En handfull svenskar och massa ryssar. Typ. När jag kommer tillbaka från helgen ska jag berätta om vinterfesten för er. Ja, vem blev egentligen Miss Winter 2013? Och vem hade schysstaste discokläderna? Vem socialdansade bäst? Etcetera. Kom igen, det här blir KUL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar