söndag 13 januari 2013

Helgen.


Fredags-AW med nya tillskotten på kontoret. AW:n slutade med fyra slagna hjältar som tittade på På Spåret  tidigt på morgonen. Jag slocknade dock under ett djurskinn i en soffa. Frunch på Pierre's chocolaterie. Shopping med Sussie. Kollat på en möglig lägenhet. Lördagskväll på F-Hoone. Middag med folk från jordens alla hörn. Röpang. För mycket röpang. Vidare till Röda Kejsaren. Öl. Snygga män. Och morgon-whiskey i tidig morgonstund. Söndag. Inhandlade en leopardpäls på halva priset på Stockmann. Promenad genom stan. Sängläge. Illamående. Bra helg. Intensiv. Jag har knappt varit hemma. Det är det som är bra. I veckan fortsätter letandet efter min "drömlägenhet". Jag har fortfarande några veckor på mig innan jag blir hemlös. Det ordnar sig alltid. Kommer dock sakna att inte längre bo med Sussi. Det blir tomt och konstigt. Och jag kommer få åka spårvagn för att äta hennes goda vegetariska måltider. Skit också. Måste jag nu börja leva på pasta och pesto igen? Alla fall. Imorgon är det måndag. Ny vecka. Nya möjligheter. Nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar