onsdag 30 januari 2013

Testat: estnisk semla.

IMG_3458

Njeet. Så säger jag om esternas semlor. Alla fall den jag åt på Café Reval idag. Återigen. Det här med bakverk och efterrätter - inte det bästa ester gör. Själva bullen var mest torr och hård. Inte bra. Vad som däremot var bra, det var priset. 0,90 cent för en semla. Inte ens en guldtia liksom. Kan därför vara värt att testa någon annanstans. Och såklart, den var inte så äcklig - den slank ner. Till slut. Dagens mellanmål. Och därefter slog jag upp min bok och sörplade under tystnad i mig mitt kaffe. Där i fönstret på Café Reval. Utanför snöade det och hela Pärnu Mantee var täckt av snöslaskblask. "Usch-usch" - tänkte jag och stannade längre än vad planen var. Bra koppla-av-efter-jobbet grej. Kaffe, bok, bakverk. Ensamtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar