söndag 9 december 2012

Förrförra helgen.

Nu, till min mors och systers glada miner, kommer här bilderna från förrförra helgen, när familjen var här och hälsade på och jag fick bo på hotell och ha det skönt. Det var innan den förjävliga magsjukan hemsökte mig. Två helger senare och ett antal kilo lättare sitter jag här nu, med gårdagens tomma dillchips-påse bredvid mig och tittar ut på den gråa himlen utanför. Söndag. Vad händer idag? Det får vi se. Jag borde boka flygbiljetter till Sverige-besöket över jul. Skulle göra det igår. Men hade ingen lust. Jag kommer säkert sitta där i sista minuten och svära över att biljetterna är så dyra.

Alla fall, här kommer lite bilder.

DSC_0004
Det här är jag på jobbet när Sussie trycker upp min kamera i nyllet på mig under sen fredagseftermiddag, när jag bara sitter och väntar på att få gå till flygplatsen och krama Valter.
DSC_0012
Och här är Valter på lördagsmorgonen när vi äter frukost på hotellet. Han greppade ett stadigt tag om croissanten och mumsade njutningsfullt i sig den. Vilken liten mini-fransos han kommer bli.
DSC_0014DSC_0019
DSC_0023
Vi styrde stegen mot julmarknaden i gamla stan.
DSC_0029
Där drack vi Glögi.
DSC_0030
Och kollade på allt krimskrams. Såsom läskiga dockor med pälsmössor.
DSC_0033
Och så här nöjd var jag över att få köra Valter runt i Tallinn i den skrangliga retrocharmiga vagnen (som min syster hatade för att den var så ful).
DSC_0041DSC_0053DSC_0063DSC_0074DSC_0077
Vi fikade på Café Mademoiselle. Valter var glad.
DSC_0088
Och så hade vi mysstund med rödvin och bus med Valter på hotellrummet.

Det var den fina lördagen. Söndagens bilder kommer en annan dag.

1 kommentar: