lördag 8 december 2012

Lucka 7: snöbrottning.

Lucka 7, en dag försenad. Men jag är aldrig hemma, känns det som, så hinner inte riktigt med. Vilket är skönt, att jag inte är hemma så mycket. Eftersom jag inte gillar spökhuset. Så här kommer den nu, bakom lucka 7: snöbrottning. Det här är inte en bild, utan mer en film. Om två goda vänner som snöbrottades i torsdags kväll. En amerikanofil och en amerikan som aldrig tidigare sett snö. Jag stod bredvid och filmade och skrattade rått. Detta var efter en sådan där underbar spontan utekväll. Som började med bara en after jobbet pizza och slutade i Levikas nedsjunkna skinnsoffor. Med en mellanlandning på Hell Hunt med ryska öl och massa skratt och sång och min perfekt defekta broken english som får alla att älska mig ännu mera. Det var en sådan där kväll som man lägger på minnet och ler lite åt. En himla bra kväll. Och det tror jag vi satt och sa ett antal gånger på jobbet dagen efter. Tallinn, baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar