söndag 16 december 2012

Le christmas spirit.

Försöker komma i julstämning. Försöker få mig till att städa mitt rum. Försöker få mig till att åka till Solaris och köpa ischokladformar och julbaka lite. Men så kollar jag ut genom fönstret. Det ser kallt ut. Typ iskallt. Jag kan känna hur den bistra baltvinden, som slagit sina klor om Tallinn den här helgen, hur den kommer smiska mig och få mina fötter att bli till is. Så istället sitter jag och tittar på julvideos inne i värmen. Mariah Carey är en julens klassiker. Ingen jul utan denna käcka cheesy låt. Men jag gillar den. Den är bra. Och just nu önskar jag så jäkla mycket att jag hade en sådan där fräck och varm röd overall som hon har i videon. Så vill jag bara ut i snön och leka och hoppa i snödrivor. Göra snögubbar och snöänglar och skutta omkring och vara barnsligt jäkla nöjd. Men istället kommer det bli att jag tar på mig min fejk-päls och går ut på stan och fryser arslet av mig. Och varje gång jag går in i en butik kommer jag svära över vintern för att det blir sådan imma på mina glasögon att jag inte ser något på fem minuter. Men även om jag inte har så stor julkänsla för tillfället, så fick jag lite mer spirit på gårdagens christmas party hemma hos Matilda och Adam i ett litet hus på Tallinns landsbygd. Rödvinsdrickande vid brasan, glitter, glögg, euforisk dans i köket och trevligt folk. Så därför kan jag med gott samvete unna mig en dag att göra ingenting. Förutom att dansa och skriksjunga till denna låt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar