tisdag 11 december 2012

Lucka 11: Dr. Martens.


Bakom lucka 11: Dr. Martens bootsiiiies.

Jag har äntligen köpt mig ett par Dr. Martens. Och jag har äntligen lagt lite pengar på ett par skor. Hittade till slut (tack google) en butik i Tallinn som säljer dessa. Dock inte vintervarianten. Så det får bli ett par tjocka estniska raggsockor. Nu kanske jag slipper halka omkring i morsans gamla kängor på stadens gator? Fast ni som känner mig vet att jag är ganska fumlig och drumlig. Jag ramlar ändå. Häromdagen gjorde jag storstilad entre på jobbets ta-luft-bås (rökbås) och föll handlöst. Ja, den som uppfinner ett par skor jag inte snubblar i, den. Den personen. Jag ursäktar den dåliga bilden. Min webcam är gammal. Jag vill även ursäkta le pose. Döper den till "jag-ska-trycka-på-knappen-pose". En tredje ursäkt. Mitt stökiga rum. Jag har ingen tvättkorg. Därav högen på golvet. Så, klassiska, snygga, sköna, funktionella skor var bakom dagens lucka. Det fanns inte så mycket att välja på här i Tallinn. Det var gamla punk-boots eller stilettos med päls jag hade att välja på. #fashion #estland #haha

Nu ska jag snart träffa Silvia på skype. Vi har inte pratats vid sedan jag drog till Tallinn och vi pratade jämt förr. Ska bli skitkul. Oh att få prata franska. C'est super.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar