onsdag 5 december 2012

Lucka 5: en fransk pärla.

IMG_2753
Dåligt med inspiration idag så bakom lucka 5 får ni: en fransk pärla. Jag har fått smeknamnet pärlan här i Tallinn. Jag gillar det. Bilden är tagen i söndags på toaletten på Tallinns art- och designmuseum och jag kände mig så frenchy den dagen. Annars har inte pärlan mått bra idag. Ont i magen. Blir lite nojjig efter förra veckans magsjuka. Speciellt eftersom jag inte hann/glömde vaccinera mig innan jag lämnade Sverige. Och det ska man tydligen göra. Enligt google. Sen hatar jag att ha ont i magen. Jag har nästan aldrig det och därför blir jag än mer nojjig när jag får det. Men antar att det är post-magsjuka och kanske post-mens som spökar. Eller att magen inte är redo för linser och bönor och pepparkaksdeg och rödvin ännu. Vet inte. Det går nog över. Annars har vi fått lön idag så jag är glad. På inköpslistan: snygga vinterskor och varm mössa/hatt. Kyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar