onsdag 5 december 2012

Lucka 4: jul på estniska.

IMG_2778
Lucka 4 kommer här en dag försent. Eftersom jag glömde igår. Hursom, bakom lucka 4 gömmer sig: jul på estniska. Jag köpte igår estnisk glögg och pepparkaksdeg efter jobbet och tänkte ha lite julmys hemma i spökhuset. Glöggen var god. Men pepparkaksdegen var en besvikelse. Den var inte så god som i Sverige, eller om man gör egen. Ska baka pepparkakor av den någon dag har jag tänkt. Det blev inget pepparkaksbak igår eftersom jag blev inlockad till stan av min amerikanofile vän och hans amerikanske dude som var här på besök. Jag tackar aldrig nej till lite häng på Must Pudel. Ett av Tallinns få hipsterställen och där dessutom den klassiska hipstern lyser med sin frånvaro. Ett skitmysigt café/krypin som har blivit ett slags stammishak för oss här. En bra tisdagskväll liksom.

1 kommentar: