onsdag 19 december 2012

Lucka 19: Kesk Turg.

DSC_0126

Bakom lucka 19 i le julkalender à la Emily Dahl: Kesk Turg!

Kesk Turg. En av Tallinns pärlor. Denna marknad, som ligger om man svänger in vänster på bilden. Den är fantastisk. Där finns allt du behöver och lite till. Där är det kul att bara gå omkring och kika. Titta på människor. Försäljare. Mat. Frukt. Fula kläder. Ryskt ryschpysch. Bara kolla in sceneriet. Människorna. Ja allt. Kesk Turg är bra skit.

Detta får troligtvis sluta julkalendern. Jag orkar inte. Jag hinner inte. Och jag åker hem på fredag. Direkt efter jobbet tar jag min resväska i handen och promenerar till flygplatsen bredvid kontoret. Imorgon vankas det lite god-jul-hej-då-öl för vi som åker och de som blir kvar. Och det är med blandade känslor jag åker hem till Sverige. Mest av allt vill jag bara vara och mysa med Valter. Ligga i soffan med en Aladdin-ask på magen. Och så vill jag så jättegärna hinna med en shoppingrunda på Monki. Ja, vi ses efter jul igen. Dunsar hem med Estonian Air den 27:e. Yeah.

Puss. Klapp. Kram. Och God Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar