torsdag 6 december 2012

Lucka 6: en bild på någon du älskar.

DSC_0027
Ett förinställt blogginlägg kommer här. Lucka 6 följer Emily Dahls julkalender-utmaning med en bild på någon du älskar. Bakom min lucka 6 finns: Valter!! Valter är min systerson och enligt mig världens finaste. Han är så charmig med sitt fula asgarv (ärvt efter sin moster tror jag) och stora blå ögon som får en att bli lycklig. Att flytta till Tallinn och lämna honom kvar i Örebro gjorde ont i mitt hjärta. Valter och jag har hängt hela sommaren och början på hösten. En sommar som var en mindre rolig tid i mitt liv med jobbiga saker att gå igenom, men som blev lite lättare av att jag kunde mysa med Valter dagligen. Bilden ovan tog jag på Rådhustorget här i Tallinn förrförra helgen när Valter, syster, Carl-Johan och min mor var här och hälsade på. Det var första gången vi sågs på två månader och jag var rädd att Valter skulle glömt mig. När jag stod och väntade på dem på flygplatsen hörde jag någon som grinade ilsket. Det var Valter som blev sur för att han inte fick gå innanför avspärrat område. Men när han mötte mig i ankomsthallen slutade han grina direkt och ett leende lös upp hans ansikte. Sedan fick jag både en kram och en puss och det där fulcharmiga skrattet. Nu vet jag att han inte glömmer mig. Fast jag inte är där hos honom jämt.

1 kommentar:

  1. Men började grina av detta, så himla fint skrivet! Klart han inte glömmer dig, coolare moster finns ju'nte:) puss

    SvaraRadera