måndag 3 december 2012

Lucka 3: en glad finne i snön.

IMG_2762
Och julkalendern fortsätter. Bakom lucka 3 gömmer sig: en glad finne i snön vid porten till Gamla Staden i Tallinn. Idag har varit sjukt underbart väder. Lagom kallt, det har snöat hela dagen, inte blåst (för en gångs skull) och vi har glatt traskat/pulsat i snön genom staden och fnissat åt hur underbart det är att se fulla engelsmän ramla ut sjungandes från en pub mitt framför ögonen på oss. Ibland måste man bara älska de där turisterna. Idag har jag även bytt min jacka jag köpte mot en annan lite varmare och lite billigare och lite damigare. För att klara av vintern. Eftersom jag fick pengar över köpte jag även ett par vinröda fina byxor med hög midja. På rea. Som hittat. De får försöka ersätta mina prickiga som gick sönder. Sedan drog vi oss hemåt och gjorde linssoppa och kollade på lite Jane Austen romantik. Nu är det sängen som gäller. Godnatt.

1 kommentar: